Dá se žít bez jídla?

 

 

V souvislosti s návštěvou jistého Henri Monforta v ČR se objevila řada oslavných článků o něm a o breathariánství. Monfort byl předváděn pro své zázračné schopnosti, kdy kromě trvalého půstu téměř nespí, atd., v divadle i v ČTV Jaroslavem Duškem (1), a na dalších akcích. Podívejme se, s čím tento pán přijel.




Inedia (z latiny "půst") je údajně schopnost žít bez jídla. Slovo bylo použito původně k popsání praktik v rámci katolické tradice, podle které někteří svatí byli schopni přežít delší dobu bez jídla a pití, případně jen z požívání hostií (eucharistie). 

Breatharianismus je příbuzné pojetí, v němž zastánci tvrdí, že jídlo a případně i voda není pro člověka nezbytná, neboť lidé mohou žít pouze z prány (životní síly podle hinduismu), nebo, podle některých, z energie slunečního záření (podle Ayurvedy je sluneční světlo jedním z hlavních zdrojů prány). 

Podle vědců i zdravého rozumu je "breathariánství" potenciálně smrtelná pavěda, i když může dojít při vhodné krátkodobé aplikaci některých praktik (hladovky) k zdravotně pozitivním účinkům.

Nutriční věda ukazuje, že půst po delší době vede k vyhladovění, dehydrataci, a nakonec ke smrti. Sacharidy, tuky a bílkoviny jsou zdroje energie lidského těla. Není-li příjem kalorií, tělo spotřebovává své vlastní zásoby glykogenu, tělesného tuku a svalů. 

Breathariáni naproti tomu tvrdí, že jejich tělo nedokáže konzumovat tyto zásoby během půstu.

Jen málo breatharianů se podrobilo lékařskému vyšetření během půstu, a i takové šetření se konalo tam, kde působili stejně zaměření lékaři, případně kontrola jejich půstu byla sporná nebo úplně podvodná. (2)

Jasmuheen

Jednou z nejpopulárnějších breathariánů je Jasmuheen (*1957), rodným jménem Ellen Greve, australská autorka knih o využívání prány. Prána podle jejích knih, přednášek a seminářů zajišťuje tělu dostatečnou výživu a může zcela nahradit jinak nezbytný přísun potravy a vody.

O sobě uvádí, že její DNA není tvořena dvěma ale šesti řetězci nukleotidů, čímž je uzpůsobena pro absorpci živin z vodíku. Podle BBC došlo nejméně ke třem úmrtím lidí, kteří se pokusili „žít z prány“ podle návodu v jejích knihách, ale Jasmuheen tvrdí, že nemůže být zodpovědná za činy svých stoupenců.

V roce 1999 se Jasmuheen zúčastnila několikadenního půstu, za účasti natáčení australskou televizí. Čtyři dny nepřijímala za pečlivé kontroly štábu i lékařky žádnou tekutinu ani potravu. Po 48 hodinách doktorka Beres Wencková prohlásila, že trpí příznaky akutní dehydratace a ztratila na váze šest kilogramů. I když tvrdila, že se cítí dobře, její zdravotní stav se zhoršil natolik, že byl pokus přerušen, aby nedošlo k ohrožení jejího života. Jasmuheen samozřejmě tvrdila, že podmínky pro příjem prány při natáčení nebyly vyhovující – rušná silnice v blízkosti natáčení znemožnila správný přísun prány. Je zajímavé, že to nevěděla před začátkem pokusu. 

I když Jasmuheen tvrdí, že doma sama běžně nic nejí, při návštěvě jejího domu bylo však nalezeno plno běžných potravin, o kterých tvrdila, že jsou jen pro jejího manžela... (3)

Wiley Brooks

Wiley Brooks je zakladatelem Breatharianského institutu v USA.

Poprvé byl představen veřejnosti v roce 1980 v televizním pořadu That's Incredible! (To je neuvěřitelné!)

Brooks tvrdí, že nemůže přijímat normální potravu, kvůli znečištění samotného jídla, vzduchu, lidí a "elektroznečištění".

V roce 1983 byl pozorován u obchodu s hotdogy. Na to sdělil, že občas musí konzumovat cheesburgry a kolu, neboť je tak obklopen nezdravou kulturou a jídlem, že jeho zdravé tělo se s tímto nezdravým prostředím musí dostat občas do rovnováhy. Navíc jídlo od McDonald má zvláštní "základní frekvence", a dietní kola je "tekuté světlo", a tak je doporučuje pro začínající breathariány.

Brooksův Institut stanovil různé poplatky pro klienty, kteří by se chtěli naučit, jak žít bez jídla. Pohybují se od 100.000 USD s počátečním vkladem 10.000 USD až po 1 miliardu USD (pro miliardáře).

Hira Ratan Manek

Hira Ratan Manek (narozený 12. září 1937) tvrdí, že od 18.června 1995, žije pouze z vody a občas z čaje, kávy a podmáslí.

Manek tvrdí, že sluneční světlo je klíčem k jeho zdraví, a jeho inspirací jsou Mahavira, staří Egypťané, staří Řekové a domorodí Američané. 

Jeho mnohodenní půst byl kontrolován v nemocnicích v Indii, samozřejmě lékaři, kteří patří do stejného ideového zaměření, např. dr. Shaha, který byl také zapojen do studia Prahlada Jani. (2) 

Takové experimenty nebyly ověřeny jinými vědeckými nebo lékařskými pracovišti.

Závěr

Je zajímavé, že tito lidé své zázračné schopnostmi neučí a nepropagují v Africe, a v zemích, kde se trvale potýkají s nedostatkem potravy. Vyhladovělé a dehydrované africké dítě by zajisté nejlépe ocenilo rady, jak přijímat potravu ze vzduchu nebo ze Slunce, které tam svítí skutečně v nejvyšší míře. Škoda, že toto pan Dušek svému hostu neporadil...
 
(1) Hostem Jaroslava Duška je Henri Monfort - člověk, který žije nezávisle na jídle. http://www.ceskatelevize.cz/porady/10000000054-henri-monfort/211251000470001/video/, Na počátku bylo světlo - Brethariánství aneb jak naše tělo může žít bez jídla. http://www.seaplanet.eu/index.php/souvislosti/18-sociologie-chovani/425-brethariastvi-bez-jisla-zivot-na-pocatku-bylo-svetlo, aj...  
(2) Má Prahlad hlad? KPUFO.CZ, 31. 05. 2010, 
http://www.kpufo.cz/portal/view.php?cisloclanku=2010053103 
(3) Podle: 
http://www.jasmuheen.com/http://en.wikipedia.org/wiki/Jasmuheen

 

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na „Uložit změny“.

názor

Blbec zůstane blbcem, autor tohoto článku zůstane také nejspíš blbcem.. Když se tak opíráte o vědecké studie - co je to život? zeptejte se na to vědců jak vysvětlí život (když nějaký lékař/vědec  řekne, že to věda vysvětlit neumí, že je klidně možné že existuje nějaká životní síla, už není důvěryhodný??) . I ten největší blbec časem přijde na to, že něco jako životní energie - mimochodem už i vědecky dokázaná - existuje. To, že si to někdo neumí nebo nechce připustit je jeho vlastní omezenost (blbost). Proto všem doporučuji, nedělat si závěr z pouze z článků na internetu (a už vůbec ne jednoho článku..), ale hlavně i z vlastní zkušenosti. :-)

Dávejte si také pozor na manipulai v článcích "o odhalení manipulací" a jim podobným

Hodně štěstí

Obrázek uživatele AddMin

Dobře, ale to co jste napsal

Dobře, ale to co jste napsal nevysvětluje, proč nikdo z breaharianů nepodstoupil transparentní a lékařské vyšetření, které by prokázalo jejich pravdu? Vždyť by to bylo v zájmu lidstva, o které podle jejich tvrzení jde. Tvrzení, že o to "oficiální" věda nemá zájem je pouhým tvrzením, které není podloženo ničím. Mimochodem, Vaše reakce byla ukázkovým případem odvedení pozornosti jinam. Logický klam - falešná stopa. Takže pozor na manipulaci v reakcích upozorňujících na manipulaci. 

Zájem lidstva není žel na

Zájem lidstva není žel na tomto světě ta nejvlivnější skutečnost. Daleko vlivnější jsou potravinářské a farmaceutické společnosti. Bylo provedeno mnoho podobných výzkumů, ovšem z nějakých "nepochopitelných" důvodů byly těmi lékaři okamžitě zamítnuty zveřejnit.

Výživa z prány umožní nepřijímat toxiny v potravě a umožní detoxikovat tělo a uzdravovat orgány. Jógín, který nejí 70 let má ve svých více než 80 letech orgány jako 25 letý člověk.

Chápete, co by to znamenalo pro všechny výrobce a prodejce potravin a farmak?

Pro ně je lepší mezi lidi šířit tyto dezinformace, že žít z prány není možné jelikož tomu prostě lidé snáze uvěří a budou jíst a jíst a kupovat a léčit se a utrácet a utrácet.

Lékařské vyšetření inda

Průběh a výsledek lékařského vyšetření můžete shlédnout v dokumentu "Na počátku bylo světlo" na You tube http://www.youtube.com/watch?v=bBEat4jgEvA

Pokud spěcháte dívejte se od 37. minuty.

Ale podstoupil, a ne jeden

Samozřejmě že již mnoho brethariánů podstoupilo vyšetření, jeden Rakušan dokonce v Praze, s podmínkou, že výsledky nemocnice zveřejní. Je z toho videozáznam. No nezveřejnili, museli by napsat : "ano žije bez jídla" , Odvahu měli indové, zveřejnili. ... 

Víte, zase se ukazuje, Česká nátura : Jsme obdařeni názorem, který umíme do krve obhájit... nikoli vědomostí.

 

Není hladovkář, jí cukr

Anonyme, zrovna tento Švýcar, nikoliv Rakušan, ze snímku Na počátku bylo světlo, žije z cukru. V dokumentárním filmu byl zabírán, jak popíjí džus, slazenou kávu, a to v průběhu celého dne.

Problém vás nadšenců žití ze vzduchu je ten, že vy nevidíte - vy prostě jen chcete věřit a také dost často vynikáte přibližným myšlením, které se detaily a souvislostmi nezabývá.

Obrázek uživatele Malwerick

Ukazuje sa taká istá nátura

Ukazuje sa taká istá nátura aj u Indov ako u nás. Ono totiž to nie sú o nič lepší ľudia len preto lebo si vedia dať nohu za krk a volajú to asána. ;-) http://osud.biz/29-03-2012/983/manipulac...

Sepsáno klávesnicí a Malwerickem - největším známým webovým chudáčkem všech dob.

Obrázek uživatele Jirka

prosba

prosím o odkaz nebo literaturu:  životní energie - mimochodem už i vědecky dokázaná - existuje.

Váš Jirka

Jedlo,mozes nahradit,Napr.FOTONOVOU ENERGIOU···

Vdaka.Presne.Uz by som si pripadal jako v Ceske televizi,n.C.Rozhlase,ktery ZAKAZAL slovo BUH!
TO JE JESTE HORSI,NEZ ZA HITLERA!!!

Fotonova STRAVA···

Inspirovala mna JASMUHEEN,SRI HRM,HENRI MONFORT aj IND,CO NIEJE 80 LET.Taky BOZI,FOTONOVA ENERGIE mnoha jmen,ktoru pocujem uz druhy zivot,OD NARODENIA.

Nedoporucuju masozroutum···

Odporucam styl NENASILNEHO UTAHOVANIA OPASKU O:-)
PROGRAMUJ SA na TRVALY PRIJEM FOTONOVEJ ENERGIE,
nesmis krizit koncetiny,tym by dochadzalo k zkratovani Energie.
Musis si opakovat mantry ako:
FOTONOVA STRAVA,DOKONALE VYZIVUJE MOJE TELO
UZDRAVUJE
REGENERUJE
PREMENUJE MA NA STALE DOKONALEJSIU BYTOST ;-)
ked TVOJE TELO VYZADUJE hmotnu stravu,treba mu vyhoviet s tym,ze si programujes,NIESOM ZAVISLY,A,NA HMOTNEJ STRAVE.
Ak zijes medzi MASOZRUTMI,je nutne VYNIMOCNE,ked telo ziada,kusok MRTVOLY.Musis sa vduchu ospravedlnit tomu zvieratu,aj BOHU a POKRACOVAT.
STALE SA VRACAJ K CISTEJ,FOTONOVEJ STRAVE,obohatenej casto,SOLARNOU ENERGIOU.
NAKONIEC USPEJES O:-)

Veď preto lebo skúsenosť s

Veď preto lebo skúsenosť s týmto mám, a funguje to veľmy efektívne. 

Sám by si mal vedieť keďže ta ta veda tak zaujíma koľko energie musí mať slnko. Telo je tiež energetická bytosť to mi určite dáš za pravdu lenže energiu nepoužívame celú respektíve, obezita,zly zdarvotný štýl atď ... to všetko potlačuje tvoju energiu a uberá ti z nej. Počas hladu sa deje to isté telo potrebuje prísun živín a tak si zoberieš jedlo ktoré je tiež len energia ktorú môžeš skonzumovať, telo si jedlo rozloží na dalšu energiu ktorá bude pre neho použitelná. Človeku stačí energia zo slnka a ak ju dostane dokáže si vyrobiť všetko sám naštartujú sa nové mechanizmy v tele a dokonca sa začnú obnovovať poškodené orgány ja som mal problémy z očami *od kedy som to začal trénovať sa mi zrak výrazne zlepšil* A v tom je to telo už má dostatok energie na to aby sa začalo samo uzdravovať a nepotrebuje k tomu dalšie zdroje. A vieš čo ani by som sa nečudoval keby mi niekto povedal že ľudia by boli schopny lietať bez pomoci prístrojov, lebo po tejto očistnej kúre a učení sa ovládať energiu si myslím že je možné naozaj všetko. Ostáva otázka aky hlúpi v skutočnosti sme že sme sa nechali manipulovať televíziov a reklamami o MC donalde alebo skvelích vločkách z vlákninami ?  Veda je dobrý spôsob ako vysvetliť veci ale len čisto materiálne však myslím si že bude potreba iný spôsob myslenia aby sme dokázali objasniť aj tie duchovné. Toto sa na verejnosť pravdepodobne len tažko dostane alebo ak áno tak ju budú považovať za totalnu hlúposť lebo ľudia su zmanipulovaný a nezabúdaj že to škola ich učí ako byť ovečkov a pracovať dokiaľ neumrie. Tento systém je prehnitý a veľa ludi si kôli tomu siahlo na život a preto si aj myslia že život je tzv... svi*** ale nieje ak by vedeli čo v skutočnosti všetko môžu dokázať.

Obrázek uživatele Administer

Blbec zůstane blbcem

Jsem tu málo a zasahuji nerad, ALE vždy a za jakýchkoliv okolností budu hájit práva autora. Proč je autor blbec? Protože se to někomu nehodí  do světonázoru? Ok. Ale autor má názor, blbec je ten, který naprosto opojen a nezkušen bude propagovat to, co se prodává za 300 Kč, Zkuste mne přesvědčit o tom, že to funguje. A dejte si velký pozor, abych to neshledal jako napadání autora. Hodně štěstí.

Názor

Autor si přečetl wiki a použil ji jako kostru článku . Ten pak okořenil několika svými otázkami a pochybnostmi, na které kdyby sledoval rozhovor s Henrim Monfortem a jeho přednášky by znal odpověd (neříkám že by ho ta odpověd uspokojila, ale mohl ji sem napsat). Neříkám že nesdílím jeho názor na breathariánství. Ale když už chtěl o něčem psát, mohl se obětovat a zjistit všechny dostupné informace. 

Podle mě šlo jen o to jasně se profilovat proti jednomu internetovému mediu, jehož název sem nebudu psát, aby jsi mě opět neposlal do blázince. Otázka je zda nazývat pisatele článku autorem, a zda má nějaký názor, nebo se jen staží být opozicí za každou cenu. Jsou media kde podobné články píšou lidi, jež se daným námětem hlouběji zabívají.

Obrázek uživatele Malwerick

Ano asi tak. To anonymné

Ano asi tak. To anonymné médium čo ste zabudli menovať bude zarábať na troch knihách o tejto téme. Určite informujú "nestranne"(?) surprise z vlastného zdroja a  nie z wiki.

Sepsáno klávesnicí a Malwerickem - největším známým webovým chudáčkem všech dob.

za mě , protože lže. Ptá se,

za mě , protože lže. Ptá se, proč Dušek neporadí svému hostu , aby nabídli své služby Afričanům.  a) Dušek mu to poradil b) jeho host odpověděl, že propagátorka nabízela pomoc v OSN a byla odmítnuta. V tom záznamu se o problematice hladomoru hovoří.

Obrázek uživatele Malwerick

Inedia (z latiny "půst") je

Inedia (z latiny "půst") je údajně schopnost žít bez jídla. Slovo bylo použito původně k popsání praktik v rámci katolické tradice, podle které někteří svatí byli schopni přežít delší dobu bez jídla a pití, případně jen z požívání hostií (eucharistie).

Posledný dvaja boli páter Pio a Matka Tereza. Len na margo uvediem, že v kláštore matky terezy občas dochádzalo k spontánej levitácii noviciek. Nechce sami to hľadať ani overovať zdroj. Ani títo dvaja však nešli touto cestou. Musíme si všimnúť ako napriek svojim úžasným danostiam obchádzali popularitu, žili skromný život. Ak by takýto človek dostal povolanie od boha ísť touto cestou určite by to urobil. Avšak aj Ježiš jedol, tancoval, radoval sa. Bol to veselý chlapík na rozdiel od toho skresleného obrazu čo nám poskytuje vždy a bezdôvodne trpiaca cirkev..., a jedol. ;-)

Verzia v článku. Nejaký pajác čo sa nezmestí do kože behá po svete a propaguje niečo čo dokáže realizovať len 4-5 ľudí na svete a aj to dobre taja? Ak by to skutočne vedel, aj to by šípil, že to je pre tých "z hora" vyvolených. Zase platí. Ak je žiak pripravený majster sa objaví. Opačne to funguje len na tom princípe ako je Nadpis článku na akomsi webe: Češi a Slováci se zbláznili do bretariánství, podpoří to i nové vydání bestsellerů. Áno ZBLÁZNILI! Nezabúdajme..., chystá sa dotlač kníh! BIZNIS. A čo urobí našinec? Kúpi si X-tú knihu bude mať úžasné vedomosti a nič z toho nebude vedieť realizovať. Bude Naďalej užitočne frustrovaným konzumentom spoločnosti. Nepodarí sa mu "nejesť" ide ďalej. Zase si kúpi nejakú informáciu. Či už v kníhkupectve alebo u podvodného guru na kurze.., na prednáške, to je jedno.

Uveďme krásne príklady o čo tu ide:

Využití prány (dotisk 2012)
Cena: 268.00 Kč
 
Strava bohů (dotisk 2012)
Cena: 198.00 Kč
 
Božská výživa (dotisk 2012)
Cena: 188.00

Poprosil by som každého aby si kúpil aspoň tri z každého. K tomu aj kuchársku knihu ak sa to nebodaj nepodarí. Ide kríza a prachy treba obracať aby prehnitý peňažný systém točil obrat. Ono je to jedno. Statky alebo informácie. Ak ich nerealizujeme sú presne také isté ako staré hrdzavé auto na dvore. Pri realizácii ale VŽDY musíme vedieť na čo máme a na čo nie schopnosti. Na toto NIE! Len obyčajný 7 dňový pôst zvládne máloktorí z vás. O 9 - 12 - 24 dňovom ani nehovorím.

Pán Administer má pravdu. Neurážame autora. Prečo nepíšete listy autorom kúpených kníh, ktoré sa vám po 10-30 strane nepáčia že sú blbci? Tu to nerobte tiež.

Sepsáno klávesnicí a Malwerickem - největším známým webovým chudáčkem všech dob.

Malverick JO!

Novináři je vybírají podle několika klíčů: jak blízko k publiku se ta která událost stala, jak moc je překvapivá či negativní, nakolik může ovlivnit všední životy lidí. A hlavně: jak dobře se bude prodávat.

Bretariánstvo nie je pôst.

Bretariánstvo nie je pôst. Žiješ vo veľkom omyle ak si myslíš že je to jedno. Ani jedna z tych troch knih nie je o pôste.

Vzájemné urážky

Vždy se mi líbilo, jak se obě strany (ať už jakkoliv osvícené, hýřící láskou ke svému bližnímu, životní  energií a kdoví čím ještě) dokázaly tak akorát vzájemně urážet a napadat... Kam se podělo učení o otevřené mysli? Smysl pro vědecké poznání? Místo pádných argumentů se spíše prezentují způsobem "Blbec zůstane blbcem, autor tohoto článku zůstane také nejspíš blbcem". Obě strany stále volají po lepších zítřcích, ale charakteristicky stále patří do mlžné přítomnosti.

Obrázek uživatele Malwerick

Na čo si otvoríš myseľ a na čo nie to nie až tak jedno!

PRÍSTUPNOSŤ je božská, ak sme prístupní a otvorení všetkému vysoko stojacemu - teda krásnemu, dobrému a pravdivému, to znamená, ak necháme na seba pôsobiť vôľu Boha a Jeho v sebe prijímame. Je však neblahou satanickou vlastnosťou, ak sa z nej stane bezcharakterná ovplyvniteľnosť bez vlastnej vôle.
Jej druhá polovica, NEOVPLYVNITEĽNOSŤ, znamená schopnosť klásť neotrasiteľný odpor všetkým nízkym vplyvom a účinkom.

Sepsáno klávesnicí a Malwerickem - největším známým webovým chudáčkem všech dob.

Podle mě by měla být

Podle mě by měla být přístupnost naprosto ke všemu, avšak mělo by být pouze na nás, jak si dané informace přefiltrujeme... Musíme čerpat informace z více stran, ne pouze z jedné- Když se tak neděje, potom to vypadá tak, jak už jsem psal v prvním příspěvku.

Obrázek uživatele Malwerick

Většina lidí si myslí, že

Většina lidí si myslí, že média ovlivňují jiné lidi, ale ne je samotné. Pochopitelně jde o matematický nesmysl.

Kurt a Gladys Engel Langovi, kteří v osmdesátých letech zkoumali vliv médií na veřejné mínění, došli k vtipnému závěru: Většina lidí si myslí, že média ovlivňují jiné lidi, ale ne je samotné. I když jsou vliv médií a důvěra v média trochu odlišné jevy, tato poučka zřejmě platí pro oba. Pochopitelně jde o matematický nesmysl - stejně jako když o sobě zhruba tři čtvrtiny motoristů tvrdí, že patří do lepší poloviny řidičů. Radikálního, kritického čtení zpráv či jiných sdělení je schopný každý. Primáře rozčílí neobjektivní zpravodajský šot o zdravotnictví. Pasáčka popudí špatně a povýšeně natočená zpráva o zemědělství anebo o regionu, kde žije. Platí, že čím víc se nás nebo našeho oboru nějaká zpráva dotýká, tím snazší je odhalit v ní nesrovnalosti. A čím vzdálenější nám téma je, tím snáze jí uvěříme. Proto se raději přestaňte pohoršovat nad tím, jak jsou ostatní zblbnutelní nebo už zblblí, a všímejte si toho, jak média ovlivňují vás samotné.

Máte skúsenosti aspoň s 7 dňovým pôstom? O tom že ste nejedli dlhšie sa ani nebavne. Viete objektívne posúdiť informáciu o ktorej nič neviete?

Sepsáno klávesnicí a Malwerickem - největším známým webovým chudáčkem všech dob.

Jen v úžasu

vrtím hlavou jak se lidé o tak zjevném podvodu dokáží úporne dohadovat :-)

Jako zjevný pdovod bych to

Jako zjevný pdovod bych to viděl, pokud by se snažil své schopnosti zpeněžit, nebo budoval kult, ale ani jedno nedělá. Mě spíš fascinuje, kolik lidí to odsoudí, aniž by si poslechli záznamy z přednášek. Asi je to dáno karteziánskou výchovou spojenou s českou vlastností posmívat se všemu čemu nerozumíme.

Vždyť to zpeněžuje, ne? Vždyť

Vždyť to zpeněžuje, ne? Vždyť prodává knihy, jeho kniha je na Amazonu jednou z nejprodávanějších, sám se tím chlubí.

Podivný údaj

 Čtyři dny nepřijímala za pečlivé kontroly štábu i lékařky žádnou tekutinu ani potravu. Po 48 hodinách doktorka Beres Wencková prohlásila, že trpí příznaky akutní dehydratace a ztratila na váze šest kilogramů.

 

Ztratila 6 kg za čtyři dni nebo 48 hodin? V každém případě je to hodně podivný údaj. To by bylo přímo zázračný způsob hubnutí ztratit za dva či čtyři dni 6 kg. Mám s půstem dost zkušeností i ve svém okolí. Normální člověk, který není mimořádně obézní nemůže za tak krátko dobu ztratit 6 kg. To si může každý z čtenářů sám na sobě ověřit. Stačí čtyři dni nejíst. Tato informace znedůvěryhodňuje i ostatní informace a vypadá silně účelově.     

 

No, jde o to co si pod pojmem

No, jde o to co si pod pojmem "hubnutí" představujete. Váhu těla netvoří jen tuk / ne pouze tuk je proměnná. Pokud nebudete jíst ani pít, tělo se začne živit nejen tukem, ale i svalovou hmotou, začne spotřebovávat veškeré potřebné uložené látky, které se mu v tomto období nedostávají... Za 48 hodin není podle mě možné ztratit 6 kg - spíše to ztratila za ty 4 dny, ikdyž i tak je to celkem dost.

Dole pod článkem je uvedený zdroj

informací http://en.wikipedia.org/wiki/Jasmuheen. Je to tam popsáno v angličtině. Není nic jednoduššího, než si to ověřit. wink

Není nic jednoduššího, než si

Není nic jednoduššího, než si to ověřit na vlastním těle. 

No ono to právě není zas tak

No ono to právě není zas tak jednoduché :) Sice to můžete / můžeme zkusit na vlastním těle- hodně rychle poznáme, že to nefunguje, a jakmile si o tom promluvíme s nějakým breathariánem, tak nám hned řekne, že to je kvůli tomu, že jsme k tomu přistupovali skepticky / že jsme na to byli špatně naladění / že jsme neměli správně nastavenou mysl... A na tom zase taky může být něco pravdy...

Obrázek uživatele Malwerick

To isté mi povedal iný

Banda zázračných liečiteľov Jim Sanders company - Word of Faith movement. Mi povedali to isté keď na mňa zreval, že Džízs (Ježiš)! A ja som zabudol odpadnúť ako ostaných 300 ľudí.

Prosím vás aká to je metóda ktorá funguje len keď jej veríme?

Som za to, že existujú neviditeľné sily. Ak sa niekto bude venovať jóge, tai-chi alebo dychovému cvičeniu. Budem si len tak koncentrovať energiu na určité partie tela, lebo niekto mi to povedal, že to pomôže a ja to urobím, lebo neverím ale čo ak to pomôže, po čase sa dostaví cititeľný výsledok! Neexistuje také niečo že vynaložím dostatočné úsilie a len preto lebo som neveril sa nič nestane. V takom prípade ide o podvod. Tak ako tu.

Sepsáno klávesnicí a Malwerickem - největším známým webovým chudáčkem všech dob.

Prosím vás aká to je metóda

Prosím vás aká to je metóda ktorá funguje len keď jej veríme?

Placebo efekt je uznávaný celou oficiální vědeckou komunitou. Ostatně rčení "Věř a víra tvá tě uzdraví" je známo opravdu hodně dlouho. 

Farmaceutické koncerny mají dokonce v poslední době problémy se schvalováním nových léků, protože účinnost placeba se pohybuje kolem 60%, což je někdy více než u testované látky. Jen na okraj - účinnost placeba se před 20 lety pohyboval kolem 40%.   

Neexistuje také niečo že vynaložím dostatočné úsilie a len preto lebo som neveril sa nič nestane.

Zrovna tak je vědecky dokázán nocebo efekt - opak placeba. Někdy to lze označit rovněž jako negativní programování.   

Mluvíte o něčem jiném než já.

Mluvíte o něčem jiném než já. Řeč byla o tom, zda se dá ztratit za čtyři dny šest kilo. S Breathariánstvím nemám zkšenosti a ani jsem ho ve svém diskuzním příspěvku neprosazoval. Pokud odpovídáte na něco jiného, než o čem jsem psal, tak diskuze nemá smysl.

Takže ještě jednou a zcela jednoznačně. Zkuste si na vlastním těle za čtyři dni ztratit šest kilo bez náročných procedur, které povádějí vrcholoví sportovci.   

  

postup hubnutí při nejezení

Dnes nejím 12. den. Výchozí váha byla 107 kg. V prvních dnech jsem hubnul rychlostí cca 1 kg za den. Piji pouze vodu a nebo zelený či mátový čaj. Bez cukru a sladidel samozřejmě. Moje aktivita je, že některé dny téměř stále ležím u notebooku. Jindy povysávám a něco uklidím nebo málo udělám. Jednou jsem byl v nedalekém městě něco povyřizovat na několik hodin. Dvakrát jsem si udělal výšlap do přírody a to celkem do kopce o délce cca 3 km tam a 3 km zpět. Žaludek si ještě v obvyklé hodiny jídla trochu vrzne, ale jinak nic problematického. Za těch 12 dnů jsem zhubnul asi 10,5 kg. V prvních dnech jsem se snažil pít více, jelikož se vylučují toxiny a mohla by bolet hlava. Na tento proces má vliv i kolektivní vědomí. Na světě takto žije 30 - 40 tis. lidí. Tozn. že v kolektivním vědomí je již jasný signál, že toto možné je a má to vliv na nás na všechny. Čím více nás bude přibývat, tím více se toto bude rozvíjet.

Obrázek uživatele lubko

Dotaz

Vy plánujete přechod na "pránu" nebo se jen dlouhodobě postíte? Jinak btw, ač se to nezdá, tak čaj nějaké živiny přeci jen obsahuje..

uvidíme

Díky za dotaz. Přiznám se ze zásady nemám plány a cíle. Docela mě motivovalo ono vymazání buněčné paměti po období 21 dnů. Spíše mě zaujal přechod "na pránu". Vše mi jde zatím zdá se docela snadno, ale mám zřejmě výhodu v tom, že jsem indigo, tozn. že tohle mám v sobě prostě již od své podstaty. Mluví o tom Henri ve své přednášce, kdy jeho syn v jeho přítomnosti nejí a je zdravy a u své matky naopak jí a je často nemocný.

Nemám žádné přesné cíle, což by mě spíše negativně ovlivňovalo a vytvářelo negativní energii. V posledních měsících jsem ale na sobě pozoroval, že mi doslova vadí pořád jíst. Nejdříve jsem si to vykládal, že tomu nerozumím, že se asi opravdu nějak zrychluje čas, jak se o tom píše, a zdálo se mi, že mi pořád krouká v bříše a pořád do sebe něco tlačím, až mě to opravdu obtěžovalo. Vnímám to nyní, že jídlo je jako droga, že když si dáš jednou, za chvíli příjde chuť zase a větší. Začínalo mi to zkrátka vadit a po přednášce Henriho jsem si řekl "pink, to je ono" a okamžitě jsem na tohle přešel.

Hned napoprvé jsem prostě od druhého dne přestal jíst jídlo. A říkal jsem si uvidíme. Časem jsem ale vůbec neměl problém se žaludkem a moc se ani neozýval. Včera jsem si uvědomil, že nejvíce pohybů a občasnéhou kroukání mi způsobuje voda. Dnes už piji jen cca 4 - 5 dcl. A ne tak, že bych se více napil, ale spíše občas polknu lehký doušek, aby se do břicha té tekutiny nedostalo moc. Nejvíce mi chutná čistá voda. Dnes jsem měl i malý šálek mátového čaje. Černý čaj před několika dny byl naopak na můj žaludek dost agresívní a měl jsem pálení žáhy.

Asi mi také pomohlo mé pětileté vegetariánství. V mém vědomí se vytvořil záznam, že prostě maso nepotřebuji a mohu mít dost energie a být zdravý i jinak. Tato zkušenost mě v mém vědomí vytvořila jistotu a pevný záznam. Nyní jsem si tohle jen podobným způsobem adaptoval na celový příjem/nepříjem potravy. Vědomí je nejsilnější část našeho já. Kdo to ví, vyhrál Vše. Navíc tu máme silný záznam v kolektivním vedomí. Stalo se to realitou. Je důležité chápat význam vědomí.

Obrázek uživatele AddMin

To je pravda, v určité fázi

To je pravda, v určité fázi hladovění vymizí pocit hladu a člověk se nachází v jakémsi tranzu, asi jeko když se dvě-tři noci nespí a potom přijde příval energie. To tělo otevře své rezervy. Ono není hloupé, ukrajuje si po částech, po malých částech, ale pak náhle dojde ke zlomu a je konec, už je to nevratné, tělo sáhne do posledních rezerv, které už jsou bohužel neobnovitelné a tyto rezervy spotřebuje velice rychle, protože bojuje o život, který tímto ukončí. v této fázi už není pomoci.

Jiří

Jiří, prosím, pošlete mi na Vás kontakt. Děkuji Lukáš.

to podle mě není  žádný

to podle mě není  žádný problém, plácnu třeba 4 kilo z toho bude obsah střev a voda, zbytek svalová hmota minimálně tuk , jen můj názor :) sám na sobě mám vyzkoušeno, že +-3kila lze ztratit jen stravou během pár dní nemoci a to nármálně piju

to podle mě není  žádný

to podle mě není  žádný problém, plácnu třeba 4 kilo z toho bude obsah střev a voda, zbytek svalová hmota minimálně tuk , jen můj názor :) sám na sobě mám vyzkoušeno, že +-3kila lze ztratit jen stravou během pár dní nemoci a to nármálně piju

Mám svou zkušenost se 6 ti

Mám svou zkušenost se 6 ti denním půstem, neztratil jsem ani kg. (což mě šokovalo). Samozřejmě v rámci tolerance váhy to mohlo být 1/2-1 kg. Nemám přesnou. Ale to je jedno i kdyby to pár deka bylo, vzhledem k tomu že jsem nekonal žádnou namáhavou práci po čas půstu, to lze vysvětlit dostatkem energie a duševní pohodou. Tekutin jsem přijímal dle libosti.

Někdo může asi i shodit pár kilo, inu každý je malinko jijný. ukončil jsem půst ne z důvodů že bych měl hlad, ten se po 2. dni přestane projevovat. Důvodem byl psychologický pocit že jsem se opět chtěl najíst a zažívat ten příjemný pocit jedení. Ano tak banální pro údajné brethariány naprosto pohanské :)

Vzhledem k délkám půstů i 40 dní kdy člověk dokáže žít bez potravy (doporučuje se jen ze závážných zdravotních důvodů viz. např. kniha MUDr. Vilma Partyková: Hladovění pro zdraví)

Prokazatelným důkazem brethariánství by bylo  snad pouze to, že se zavře do skleněné klece a bude tam po dobu 2 měsíců trávit čas, pokud jídlo nepotřebuje. Přece pokud by to bylo možné, pro prodej své knihy by to jistě podstoupil. Pak by si ji koupil snad každý.

Ale snadnější je o tom psát a snaživí rozšiřovači se už přičiní o rozšíření (Duška nevyjímaje).

PS: poznámka o africe a vhodnosti brethariánství pro tuto oblast je trefná a logická, také pro dlouhé kosmické lety ideální. že? Divím se že se už nevyužívá (když je) Ono málo co není nejdříve ve vojenském výzkumu a pak až pro lidi.

Obrázek uživatele Thog

Ztráta vody?

Jestli to nebude tou dehydratací. Za 48 hodin by to sice bylo i tak moc, ale za čtyři dny už by to odpovídat mohlo. Pokud člověk během půstu dostatečně pije, tak je ztráta hmotnosti samozřejmě mnohem pomalejší. Trik s extrémně rychlou ztrátou hmotnosti (vypocením) používají třeba žokejové před závodem.

K tomu mohu dodat jen jediné.

K tomu mohu dodat jen jediné. Zkuste si to. Fakt to nejde. Zkoušel jsem to i bez pití a sportoval jsem. Více než kilo za den to dolů nejde. Jestli jste viděli na obrázku testovanou osobu, tak tuku ani svaloviny na ní moc není.

Všichni, kteří shazují urychleně do nižší váhy (týká se i boxerů, zápasníku, vzpěračů a pod.) podstupují poměrně drastické procedury. Předpokládat podobné procedury i u paní Jasmuheen při testech v nemocnici nemá v tomto kontextu význam.  

Obrázek uživatele Dana Chrtková

Dá se žít bez jídla?

Nedá.

Kdybychom měli žít bez jídla a pití, proč bychom měli celou trávicí soustavu? Souhlasím s Malwerickem, že ani tak významné osobnosti dějin jako Kristus a Buddha, neviděli v životě bez jídla asi žádný velký smysl, jinak by tak určitě žili.

 

Obrázek uživatele Jejda

Trávicí soustava

Byly doby, kdy jsme měli chlupy po celém těle a už nemáme. Nelze předpokládat, že by trávicí soustava z těla zmizela ještě za života toho, kdo přestal jíst, ani že by zmizela ještě před tím, než přestane jíst. 

Obrázek uživatele lubko

Evoluce ...

Řekl bych, že se naše trávicí soustava ještě hodně dlouho udrží stejně jako se za stamilióny let vývoje udržela u všech živých tvorů na této planetě. Minimálně k produkci nové generace je zcela jednoznačně nenahraditelná. Z těchto důvodů nelze narazit na těhotnou brethariánku, stejně jako kojence, který je jen na "práně". Upřímně - zkusil by někdo z důvěřivců, kteří přestali hltat materii a hltají jen Monforta a podobné týpky převést na pránu své vlastní dítě?

 

Obrázek uživatele lubko

.

.

Obrázek uživatele Dana Chrtková

Tedy jestli jsem to pochopila

Tedy jestli jsem to pochopila správně, Jejdo, předpokládáš, že je možné, aby díky evoluci trávicí soustava zmizela, když ji zřejmě nebudeme využívat. Já si to nemyslím, protože jsem přesvědčena, že jíst a pít patří k životu. Mohl by mi tady někdo osvítit, co to je prána. Její složení. Pro život potřebujeme vitamíny, esenciální aminokyseliny, sacharidy a i ty proklínané lipidy, vodu. Tvoří snad tyto živiny onu pránu. Nemyslím si. Nebudu nikomu bránit aby těmto nesmyslům věřil, ale bude-li v mém okolí někdo, kdo přestane přijímat potravu a tekutiny, budu se snažit všemi silami mu to rozmluvit. Jde totiž o život.

Co je to prána si snad můžete

Co je to prána si snad můžete najít na internetu. Otázka "jaké je její složení" je opravdu zábavná :o) Hledejte, zjišťujte, čtěte a poznávejte. Zajisté vás to bude rozvíjet a posune vás to někam, co pro vás byl zatím naprosto neznámý svět a realita. Tím vás ovšem k ničemu nenutím, klidně si zůstaňte ve svém přesvědčení.

Obrázek uživatele Dana Chrtková

Tak tedy. Nemůžu vědět

Tak tedy. Nemůžu vědět všechno. Proto jsem se obrátila na zde diskutující, aby mi tuto problematiku osvětlili. Nehodlám s problematikou prány strávit několik dní studia a tak jsem si našla odkaz ve wikipedii. Takže prána je v podstatě životní energie, ale už se nepíše konkrétně, jaký typ energie to je. Pojem energie je totiž obecný a člověk si může představit různé energie. Jako např. tepelnou, sluneční, elektrickou, potenciální, kinetickou. Tak mi tedy přibližte, o jakou se jedná v případě prány.

Bez živin, které jsem uvedla v předchozím komentáři dlouhodobě žít nemůžete, proto byste měl svou hladovku vážně ukončit. Riskujete svůj život. A připomínám, že konkrétním zdrojem energie v buňce je makroergická vazba v molekule ATP (adenosintrifosfát). Na tuto energii je buňka naučená. Chcete snad tvrdit, že prána obsahuje ATP?

:o)

Je fajn, že se ptáte. Určitě se mnohé dozvíte.

Upřímně mě se nelíbí ten váš vědátorský přístup a neberte to prosím ve zlém. Největší problém naší západní civilizace je dogmatická víra ve vše, co je přece prokázáno a je to tak. Je to největší důkaz naší přihlouplosti a sleposti k celému mnohatvárnému vesmíru a všem možnostem, které nás obklopují a ani o tom nevíme.

Možná je hlavním problémem, že jsme maximálně fixovaní na hmotu a vše odvozujeme od ní. Daleko nad tím, je ale frekvenční pole našeho vědomí a všech vědomí. Mluví o tom již i kvantová fyzika, kde je prokázáno že stavy dvou vzdálených objektů ovlivňuje pouhé zaměření vedomí na tento druhý objekt. Nebo princip tzv. superpozice, kdy my sami si vybíráme okolnosti svého života, ale přitom okolo existuje nekonečné množství průběhů našeho života a stačí si opravdu jen vybrat. Pokud žijeme v jistých přesvědčeních, jen jen pro nás smůla, že si vytváříme tyto nepřekonatelné hranice.

Podívejte se na filmy, kde se rozebírá vědomí na vědecké bázi:

http://www.youtube.com/watch?v=VrVz92jEJyc

http://www.youtube.com/watch?v=QxDhRFEKdsI

Nebo se podívejte jak síla vědomí, dokáže odstranit rakovinový nádor za 2min a 40 sec.

http://www.youtube.com/watch?v=TTCK7T8dNdw

Vše záleží jen na vás. Pokud vám chutnají ty vaše ATPéčka, tak si jich jezte do sytosti, já vám to neberu.

A co že je to ta prána? Víte, takhle to právě nefunguje. Poznání není něco jako pilulka, že ji spolknete a je vám hej. Poznání je dlouhá cesta. Až ji projdete, budete mít zkušenost a poté budete vědět. Musíte ale chtít.

Hodně štěstí :o)

přecejen krůček k vaší cestě

Prána je energie, která prochází především naším energetickým systémem a čakrami. Lidské tělo se neskládá jen z těla fyzického. Máme hmotné tělo, emocionální tělo, mentální tělo a duchovní. Fizické "nahmatáme" a konkrétně vnímáme. Ostatní jsou řekněme aura. Emocionální je velmi blízko nás obklopující, mentální má už mnohem větší rozsah/dosah a duchovní je nekonečné. Prána jako energie vstupeuje systémem čaker především do těchto vyšších těl. Hodně nás ovlivňuje emocionální tělo, naše zážitky a především strachy a tím vytvořené bloky a tím i hranice, přes které se bojíme překročit. Čím více poznáváme a chápeme, tedy mentálně zpracováváme, dokážeme emocionální vrstvy čistit. Dalo by se říci, že pomocí mentálního a i duchovního těla dokážeme to fyzické přetvářet. Důležitý princip je, rozpustit ego a potlačit "já" a začít žít, myslet a být "my". Tedy "my" jako celek, který vzájemně spolupracuje.

Příjde mi fér si nehrát na si chytráka, ale dát vám alespoň nějakou výbavičku a směr "do balíčku" aby vaše cesta mohla nabrat další směr. Hledejte, vždycky se něco stane.

Ovšem také platí jedno moudré pravidlo, které říká, že lepší než dát rybu je naučit ryby chytat.

Člověk musí mít svůj zájem, svůj důvod proč se na novou cestu dát a chtít.

Já vám přeji opravdu moc štěstí a cenného poznání. :o)

Obrázek uživatele Malwerick

Nikdy neverte nikomu...

kto vám hustí do hlavy, že "princip je, rozpustit ego a potlačit "já" Ego je vaše ja, to čo vie a pozná tento svet, so všetkými nástrahami. Je to vaše dočasné POTREBNÉ ja. NIKDY ale nesmie vládnuť. Ego sa dá jedine ovládnuť nikdy nie potlačiť. To je blbosť. Raz na to prídete sám. ;-) Neverte učeniam o rozpustení ega, nech za ňou stojí hocaká exotická autorita! Skúste sám. Odporúčam sa/to sledovať hlavne v extrémoch v ohrození. Ako rýchlo vaše "potlačené" ego vyskočí z krabice ako šašo na pružinke. :-D

Sepsáno klávesnicí a Malwerickem - největším známým webovým chudáčkem všech dob.

Obrázek uživatele Dana Chrtková

Moje cesta

nevede přes nekritické přijímání duchovních "pravd". Většinu z toho, co píšete, jsem četla v těch několika knihách z oblasti duchovní literatury a i zde na internetu. Někdy mám pocit, že všichni lidé hlásající se k duchovní cestě mluví jako knihy, umí zopakovat přesně, co načetli. ALE!!! Nejvíce záleží na životě každého z nás, Proto volím svou "neduchovní" cestu. A ta zahrnuje i vědecké poznatky. A ještě k egu. Dokud se s jeho existencí nesmíříte, nebudete schopen s ním nic udělat. Ale potlačit ego je nesmysl stejný jako žít z prány.

Obrázek uživatele Dana Chrtková

Můj přístup už není zdaleka

Můj přístup už není zdaleka vědecký, ale na druhou stranu, Vy nemůžete ignorovat poznání o principech fungování živého organismu. Jak jsem psala jinde, lidský organismus není autotrofní, tj. spotřebovává na svou existenci energii z potravy.  Ano, můžu uznat, že prána jako energie existuje, ale nikdy nepřiznám, že Vás uživí. Jeden ze základních zákonů je zákon zachování hmoty a energie. Váš organismus jídlo potřebuje na stavbu nových buněk a na dodávání energie k pohybu, myšlení atd. A tak, když nebudete dodávat živiny, začne tělo odbourávat bílkoviny z Vašich svalů.

Ano kvantová fyzika je zajisté zajímavá, ale netroufám si tvrdit, že jí beze zbytku rozumím, a to jsem ji měla 2 semestry na VŠ.

A tak znovu říkám, zahráváte si s ohněm. A to mi neříká můj vědecký přístup ale selský rozum.

Přesto, že tvrdíte, že Váš

Přesto, že tvrdíte, že Váš pohled na věc už není přísně vědecký, přesto ho stále upřednostňujete. Ale z toho si nic nedělejte. Ani nemá smysl vyčítat někomu bretariánství jako fyzikální nesmysl. Já jsem se od dřívějších časů považoval za ateistu a byl jsem na to i hrdý, ale během let jsem došel k názoru, že ateismus je stejný nebezpečný nesmysl jako náboženství. Došel jsem k tomu, že ve skutečnosti existuje jen víra a ta nemá s církvemi ani s ateismem nic společného, a že věřící, je ve skutečnosti každý jen trochu "normální" člověk. To rojení všech možných léčitelů a hlasatelů nových duchovních systémů a nauk je jen hledání té správné cesty. Všichni jsme totiž dospěli do stavu, kdy cítíme, že ani věda, ani náboženství nás nikam nedovede v té formě, v jaké je známe. Náboženství se buď zhroutí nebo se musí vrátit k bohu a k lidem a to stejné platí pro vědu - i ta se musí vrátit k bohu a k lidem. Když všichni lidé otevřou svou mysl druhým lidem a novým poznatkům, brzy narazíme na nové přírodní zákonitosti, na nové vědní obory, na nové zdroje energie, na cesty do dalekého vesmíru, ale i na svoji duši a na boha a na naše bratry tam ve vesmíru. Ale nejjednoduší věc bývá nejtěžší. To, co se teď ve společnosti děje, je jen zmatené míchání kousků dávných znalostí s hrabivostí dnešní doby, ale i se zoufalým hledáním a zkoušením všech i zdánlivě nemožných věcí. Prostě všichni jen hledají, jak dál. Časem na to jistě příjdeme, ale může to trvat a může nás to hodně stát........ Pak ale budemě konečně "VĚDĚT"a zařadíme se po boku těch ostatních, opravdu civilizovaných.

Obrázek uživatele Jejda

Prána

Né že bych to předpokládala, ale vyloučit to taky nemůžu :) Prána je souhrnem vitálních sil. Oni to tehdá brali za trochu jiný konec, ale měli to rozdělené tak, aby se to dalo prakticky použít. Z našeho pohledu je těmi vitálními silami všechno, co je nezbytné pro fungování těla, tedy sluneční záření, voda, vzduch a potrava. Potrava dodává jak energii, tak řekněme hmotu, totéž voda, o vzduchu se to tak obecně neříká, ale třeba rostlinný pyl také přechází do krve, kde je dále využit, takže my to dělíme spíše podle orgánů, zatímco hindové to  rozlišovali podle povahy těch přijímaných složek nebo sil. 

Stromy přijímají 80% hmoty na stavbu svého těla ze vzduchu a stačí jim to, protože ten materiál přijímají jaksi v elementární formě. Pak ani nevzniká tolik odpadu. Když sníš kus vepřové svaloviny, je to z pohledu člověka živícího se pránou jako bys snědla celý traktor protože zrovna potřebuješ volant :D

Obrázek uživatele AddMin

Prána do těla vstupuje

Prána do těla vstupuje prostřednictvím mentálních kanálů a pomáhá životní energii udržet e zefetivizovat, nikdy nemůže sloužit jako zdroj energie na hmotné úrovni, už z toho prostého důvodu, že není sama hmotná. 

Obrázek uživatele Jejda

Prána

:) žádná "hmotná úroveň" není.

Obrázek uživatele AddMin

No, tak to vlastně ani žádnou

No, tak to vlastně ani žádnou debatu nevedeme. Tak nic no.... :-)

Obrázek uživatele AddMin

V tom případě je i vepřový

V tom případě je i vepřový řízek součástí prány. Děkuji za vysvětlení, konečně to dává smysl. :-D

Obrázek uživatele Jejda

hihihi

Samozřejmě, že je. Jen je to jiná forma.  Na tom není lautr nic špatného, že jíš řízky, já je měla včera k obědu a večer ještě kapra :D Když tě téma pranické výživy neoslovuje, tak to nech být, ono se vůbec nic nestane. Anorektiků na kapačkách, co o práně nevědí zbla je k zachraňování i tak dost.

Obrázek uživatele Dana Chrtková

Tak stromy asimilují vzdušný

Tak stromy asimilují vzdušný CO2 a díky fotosynthéze (díky energii ze Slunce) a vodě z něj vytvářejí cukr glukózu. Nechce se mi tady rozebírat fotosyntézu (má dva stupně: světelnou a temnostní fázi) ale principem je, že během fotosyntézy dochází k přeměně energie ze Slunce na energii chemické vazby. Co je ale podstatné, mají k tomu buněčné organely - chloroplasty a v nich účinnou látku chlorophyl. Což my jako lidé nemáme. Nejsme prostě rostlinného původu. A nejsme autotrofní organismy. Jistě pyl zachytáváme sliznicemi a může se nám dostat do krve, nicméně to není zdroj potravy. Pro někoho je dokonce zdrojem nepříjemností - alergických reakcí.

 

Obrázek uživatele Jejda

Stromy

Nemluvila jsem o fotosyntéze Dano, ale o absorbování pevných částic listy. Když ty to pořádně nečteš, to je pak těžké. Pyl je jednoznačně zdroj potravy a to možná ten nejhodnotnější. Ve 100g pylu je tolik bílkovin, co ve 500g masa nebo 7 vejcích, které sliznicemi v ústech nevstřebeš. A to nemluvím o plejádě dalších látek na které musíš sníst možná i desítky kilogramů jídla, abys je získala, většinu pak tvoří odpad, který se ti ukládá na těle. Pyl je zdrojem nepříjemností u ve městech, kde je na něj více lidí alergických, ačkoliv ho nevdechnou tolik, jako lidé na vesnicích. 

Obrázek uživatele Dana Chrtková

Já ho četla pořádně. Psala

Já ho četla pořádně. Psala jsi, že stromy absorbují 80% stavebních kamenů ze vzduchu, nebyla řeč o pevných látkách. Samozřejmě, že ve vzduchu existují například prachové částice, ale lhala bych, že vím, jestli mohou pronikat listy. Nicméně stromy a všechny organismy mající chlorofyl využívají ke stavbě pletiv asimilaci CO2, který je ve vzduchu v plynné formě, a fotosyntézu. Tolik k problematice budování.

Obrázek uživatele Jejda

Psala jsem,

že stromy přijímají ze vzduchu HMOTU na stavbu svého těla, tak samozřejmě byla řeč o pevných látkách, které skutečně pronikají listy, stejně jako například bakterie.

Obrázek uživatele Dana Chrtková

Tedy abych byla přesná, psala

Tedy abych byla přesná, psala jsi: 80% hmoty na stavbu těla přijímají ze vzduchu .... v elementární podobě. Takže by mě zajímalo, co si pod pojmem elementární podoba představuješ. Jinak rostliny i stromy, asimilují CO2 ze vzduchu, vodu a ostatní živiny z půdy kořenovým systémem. Nemyslím si, že bakterie procházejí do rostliných buněk ze vzduchu, neboť rostlinné buňky mají narozdíl od buněk živočišných buněčnou stěnu, která je poměrně nepropustná. Ještě některé rostliny, jako hrách nebo fazole, jsou schopny zachytávat vzdušný dusík, to jen pro přesnost.

Obrázek uživatele Malwerick

S tým chudnitím to nie je v poriadku

Počas 7 dňového pôstu aj pri 98-103 kg sa na začiatku stratí asi 2-3 kg váhy a ďalej to nelkesá. To isté bolo kedy som schudol za pol roka na 83 kg. Počas pôstu sa za dva dni stratilo zase len 3 kg. Po treťom dni váha neklesala ďalej. Je samozrejmé že tekutiny človek vyradiť nevie. Následne po začatí stravovania sa táto stratená váha vráti.

Sepsáno klávesnicí a Malwerickem - největším známým webovým chudáčkem všech dob.

Obrázek uživatele AddMin

Ono je to asi individuální,

Ono je to asi individuální, sice nemám zkušenost s delším půstem, ale řekl bych, že každý organismus v závislosti na zdravotním stavu zadržuje různě velké množství vody a v tom by mohl být ten rozdíl, protože při odstavení přísunu tekutin tělo sáhne po těchto rezervách. Před lety jsem se ocitl asi na 4 měsíce na ulici a během těchto 4 měsíců jsem šel s vahou dolů o téměř 25 kilo a to jsem vyloženě nehladověl, i když byly i sem tam třeba 2 dny bez jídla. 

k veci

V tomto nemeckom dokumente mali aj inych ludi co sa podrobili testom. http://www.youtube.com/watch?v=bBEat4jgEvA Najlepsi je ten Ind co 50 rokov neje a nepije. Je to tazka tema na dokazovanie. Ak pranicki ludia nemaju EGO tak nemaju dovod nieco dokazovat. To je zas problem nasej spolocnosti ze nicomu neverime a na vsetko potrebujeme dokazy. Ja som sa nad tym zo zaciatku ani nepozastavoval pretoze mi to prisla totalna blbost, ale ked som si vypocul viacero ludi (najma na suprememastertv) tak som si zmenil uplne nazor na nich a na tuto problematiku. Ked clovek nieco zavrhne obmedzuje len sam seba. Moznosti su nekonecne.

Obrázek uživatele AddMin

Není vinou těch, kdo myslí

Není vinou těch, kdo myslí věci upřímně, že jim někdo nevěří, je to vina těch, kteří podvádějí, ovšem na věci to nic nemění. Věci které mají poctivý a pravdivý základ, ty se obhájí samy, není nutno je hájit. Víra je dobrá věc, ale i dítě, když se učí poznávat svět si ověřuje své poznatky, to je zcela přirozené a jen hlupák zavře oči a vstoupí do tmy. Ano, je možné, že v té tmě je bezpečná cesta a nic se nestane, ale stojí to za ten risk? Je hloupé, že sílí hlasy, které říkají, že něco prověřovat je špatné, pokud by totiž zesílily příliš, znamenalo by to, že vývoj lidstva se obrátil a jde opačným směrem. 

Páči sa mi to!

Tento komentár sa mi páči najviac! enlightened yes

Obrázek uživatele Jejda

Čí je to vina?

No přirozeně těch, kteří nevěří tomu, kdo mluví pravdu. Pravdu od lži by měl každý umět poznat už počátkem dospělosti neboť to patří k základní výbavě evolucí vyšlechtěného mozku člověka rozumného. Mnoho důkazů se už ukázalo být nedostatečnými nebo dokonce falešnými ačkoliv svého času splnily svůj účel. Důkaz je jen postulátem, který může být překonán tam, kde je pravda pochopena přímo.

Obrázek uživatele AddMin

Fajn, takže podvodníci jsou z

Fajn, takže podvodníci jsou z obliga. Supr, měli by se otevřít věznice, protože vinna je vždy oběť. Super, čekal jsem, kdy se tady ta rakovina duchovna objeví. 

Obrázek uživatele AddMin

Ale máš svým způsobem pravdu,

Ale máš svým způsobem pravdu, dospělý člověk by měl umět rozeznat pravdu. Ale ten systém rozeznání pravdy je založen na "důvěřuj, ale prověřuj" a proto je nutné, aby každé tvrzení bylo podloženo důkazy. Nedůvěra je právo, nikdy slabost.

Obrázek uživatele Jejda

Podvodníci

Pro toho kdo tě má rád, může být velmi důležité abys mu věřil bez důkazu, protože ne vždy ho může poskytnout. Pro toho, kdo ti nechce ublížit, ale prospět a přitom ti neuškodí tím, když ti neřekne vůbec nic, zas není důležité ti svá tvrzení dokazovat. Jen ten, kdo ti lže musí hledat pro tebe důkazy, abys mu uvěřil. Nebo ten, koho nespravedlivě nařkneš. Jsme jako lidi ještě trochu přátelé, nebo jeden před druhým stále stojíme jako před soudem?

Obrázek uživatele AddMin

Srovnáváš nesrovnatelné a

Srovnáváš nesrovnatelné a pokud tvrdíš, že ne, pak není o čem dál diskutovat. Opět odvádíš pozornost jinam.

Obrázek uživatele Jejda

Dokaž to ...

né dělám si legraci. Proč bys to dělal, že? devil

Obrázek uživatele AddMin

Proč bych suploval Tebe? :-)

Proč bych suploval Tebe? :-)

Obrázek uživatele Jejda

Protože

bys to nejspíš nesved :) Já v lidech apriori podvodníky nevidím. Dokonce ani v Maškovi ne. Věřím, že on tomu co říká, taky věří, i když zaměstnat bych se od něj nenechala.

Obrázek uživatele AddMin

Ani já v nich podvodníky

Ani já v nich podvodníky nevidím, ale to ještě neznamená, že budu věřit všemu. Pokud jde třeba o Maška, je možné, že tomu věří, i když mám pochybnosti, ale to je vedlejší, protože víra, nebo nevíra má na status quo poměrně malý vliv. Jak říká klasik, každý morální předpoklad musí být materiálně vyfutrovaný.

Obrázek uživatele Jejda

Klasik

zaperlil :D Nikdo nevěří všemu, to ani z logiky věci nejde. Když je v jedné cimře vrah, nevinný a mrtvý a oba živí tvrdí, že ho nezabili, tak je zjevné, že jeden kecá a jeden mluví pravdu ... otázka zní: poznáš to? Jestli jo, nač potřebuješ důkazy, jsi-li sám soudcem. Nic jiného jsem říci nechtěla, natož obhajovat prachama vyfutrované podvodníky co palcátem mravnosti tlučou do hlav ty, které okradli.

Obrázek uživatele Malwerick

Jedlo nie je len strva ale aj iná energia

Zákon zachovania energie nejde oklamať. Určite sú a budú jogíni ktorí majú schopnosti nejesť meditovať a žiť dovtedy, kým sa im páči, aj 800 rokov stali sa jedno s bohom. Ale ani jeden nepríde pred publikum vyskakovať a propagovať niečo ako šašo. Vie aké neskutočné úsilie ho to stálo.

Budha dosiahol osvietenie až po 500 reikarnáciách (vraj) po tom ako k tomu dospel chcel sa utiahnuť do himalájí. až na naliehanie dévov a duchov začal učiť. Aj tu je dôležitý symbolikcký odkaz toho aké je to ťažké. Už len krotiť svoje iné vášne a pudy má človek problém nie tie najzákladnejšie... Ježiš mal len 12 učeníkov. Dnes by mal problém zohnať troch!

Tu si každý myslí že prečíta nejakú knihu, návod alebo si vypočuje prednášku nejakého nadšenca a hneď vie niečo?! Nie! Nič nerealizoval a kým nepríde ten správny čas to ani neurobí. Človek žije z minulosti a budúcnosti. Minulosť ho tlačí niečo konať a budúcnosť ťahá, aby niečo/niekto bol/dostal sa niekam. Dnešným problémom je práveže pasivita alebo to, že si stanoví niekto niečo čo je nedosiahnuteľné. Mohol by mi niekto vysvetliť ako dolpní niekto vodu do jedného uzavretého systému? Ak býchame strácame asi 1.5 litra vody. Pri teplote nad 30 stupňov a pri stednej záťaži je to asi 6 litrov za 12 hodín. Kde ten breptilián tú vodu zoberie? Nech mi nikto nehovorí že zo vzduchu.  Ja som robil 7 dňový pôst. Viem o čom píšem. Vodu nikto nevie ničím nahradiť.

Tráviaca sústava nie je len a jedenie ale ňou sa prímajú aj látky ktoré človeka liečia. Zároveň slúži na odvod jedov a odpadu počas bežnej činnosti tela.

Niekto si prečíta niečo a myslí si že je z neho chytrák. Ide poučovať ostatných? Takto to bohužiaľ nefunguje. Na každom rohu sa hemží nejaký duchovný guru, ktorí má xxxx žiakov? Napriek tomu ako jedinci a spoločnosť sme stále v srabe. Prečo asi? Preto lebo ten malý úkol čo sme dostali od Boha dokonale odflákneme s tým argumentom že my máme na viac. My už sedíme/chceme sedieť po jeho pravici.

Jejda. Ty by si mala viac jesť na fotke v FB si dosť chudá. cheeky Ten peľ ťa akosi sýti málo. Tu nejde len o stavebné prvky. Ale aj systém fungovania tela.

Ak niekto zje ten celý traktor to je preto lebo človek svojim pohybom a trávením vyrába telesné teplo. Na to potrebuje palivo. To že po spálení z toho využije len malé percento je pravda. Ale pri procese premeny to teplo potrebuje. Tak isto si zásobí určité látky. Z ktorích narazovo vie produkovať energiu - pohyb a teplo. Jedlo nie je len o jedle. Samotná potrava má viacero veľmi dôležitých funkcií ktoré nevieme zatiaľ nahradiť.

Sepsáno klávesnicí a Malwerickem - největším známým webovým chudáčkem všech dob.

Obrázek uživatele Jejda

Malwerick neraď, keď to nevieš

cheeky Můžeš mně cpát jak kačenu knedlíkama, zalejvat smetanou a pivem a pak do mně nacpat i tu kačenu, nepřiberu ti ani deko. Už jsem měla 63 kilo a měla jsem i 43 kilo a s jídlem to vůbec nesouviselo. K jídlu si mohu dopřát co chci a tím že mohu, tak už ani nemusím, takže mně skutečně s chipsy a colou neuvidíš, nemám důvod něco takového konzumovat. Jím asi z úplně jiného důvodu, než ty.

Obrázek uživatele Jejda

Ale řeknu ti,

jak to asi je. Ty máš představu, že lidské tělo je něco jako kotel na tuhá paliva. Je v něm rozdělaný oheň, takže když tam nasypeš uhlí, bude hořet. Jenže lidské tělo tak nefunguje. Můžeš tam sypat jak chceš a dole to zas vcelku vypadne, když na věc přijde. A je to tím, že o tom, co shoří nerozhoduje jenom ten fakt, že je uvnitř přítomný oheň, ale rozhoduješ o tom ty sám. Ty jíš, protože chceš mít a čím víc jíš, tím víc máš a když už máš příliš, jíst přestaneš, abys zas ztratil a nebylo na tobě vidět, jak moc chceš mít a jak moc bereš. A aby to na tobě nebylo vidět, tak jdeš cestou odpírání si a na tom pak stavíš svoji duchovní kariéru. Nejíš to a nejíš ono, abys nepřibral. Ale to obelháváš jak své okolí, tak sám sebe. 

Obrázek uživatele Malwerick

Aj jedno aj druhé

Odpoviem ti jednoducho a tým vlastne aj súhlasím. Aj jedno aj druhé. TY ješ TVOJE JA, ale, zároveň kŕmiš aj kotol. Jedno bez druhého nefunguje v duálnom svete. Skús nejesť C vitamín a predstavovať si to. Prd ti to pomôže. Skús mať sex bez duchovnej príťažlivosti k druhému. Nejde to. Hovorím za seba ja to nedokážem a každý človek ktorí pokročil na určitý stupeň sebapoznania to nedokáže. Prečo ideš delit telo a dušu - JA. Tu v tejto hmotnej forme to nejde. Vieš viliečiť telo bez toho aby sa dala duša do poriadku? A naopak? NIE!

O tom ako nemám jesť ma nemusíš poučovať. Čo-to som si odskákal. Ale tvrdím jedno zo skúsenosti.., a je mi to absolútne jedno čo si o tom myslí ten kto to neskúsil. Aby človek v duálnom svete dosiahol rovnováhu je potrebné vychýliť váhy na oboje strany. Rozkývať ich. Niekto prežíva aj viac životov jeden extrém a potom zase druhý. Aj spoločnosť takto funguje. Kolísa. Chudoba nenávisť vojna mier. Krásnym príkladom je potlačovanie sexuality počas posledných 2000 rokov rôznymi inštitúciami. (nie len cirkevnými) Teraz nastáva opak prílišné vyžitie. Deje sa to ale v obrovských cykloch, ktoré sa ťažko registrujú za jeden život.

Nebavím sa o vychudnutí. Tam je prvoradé si uvedomiť a vžiť sa tým že nič si človek na trvalo neprisvojí. Je to zdĺhavá cesta. Mne to trvalo 14 rokov. Pozor nie vedieť alebo prečítať na rádoby ezo weboch. Tak žiť! To je sakramentský rozdiel! Pri pôste si uvedomíš čo je skutočný hlad a čo je len niečo také ako jedol by som. Aj to je dosť citeľný rozdiel. 98% ľudí nepozná pocit skutočného hladu! Rozkývaš váhy na oboje strany prejedanie a hlad. Ak sa ale ramená váh upokoja nájdeš stred.

So všetkým je to takto.

Mám skúsenosti nie len s jedením ale aj inými pudmi. Však ty vieš. ;-)

To isté som písal ak som zabudol tak pardón. Pôstom sa nedá schudnúť. Je to vylúčené. Pozri si všetky komentáre. Jediný človek komu neklamem som ja sám. Naučil som sa myslieť proti svojmu egu. Naučil som sa robiť extrémy - urob to alebo umri. ;-) Iným často nehovorím pravdu. Hlavne takým čo nevedia myslieť proti sebe. To je základ. :-D

Bavíme sa o pôste ktorí má jedine duchovný vplyv na človeka. NIČ VIAC!

Sepsáno klávesnicí a Malwerickem - největším známým webovým chudáčkem všech dob.

Obrázek uživatele Jejda

dualita

Ale né, neodděluji tím tělo a ducha, to v žádném případě. Mluvím o vnitřním rozporu, o vnitřní dualitě, kdy jeden tělo půstem drží hlady, ačkoliv ono nechce. Jenže Henri Monfort nekáže dualitu, on jí a stále to opakuje. Nejde cestou akeze, ani extrémů, on se jen živí jinak, než ostatní. Někteří vidí to nejlepší jídlo v mase, další v živé stravě, Henri ho vidí v práně. Hlad je něco, co je nežádoucí, ví to tělo, ví to duše, jenom mysl někdy zkouší získat nadvládu a celá osobnost se tím jak ty říkáš rozkýve a padá do duality. Mimochodem slyšel jsi tu jeho přednášku, co zorganizoval Dušek? Myslím, že to tam říká dost jasně. Pustila jsem si ji v podstatě jen kvůli dvěma věcem, které mně zajímaly - jeho zuby a jeho manželka. Obě otázky od posluchačů padly, tedy nejsem sama, koho to zajímalo, ale odpovědi mně neuspokojily. Tím nechci nějak znehodnotit jeho snahy, jen jsem prostě čekala trochu víc.

Obrázek uživatele Jejda

A ještě P.S.

Rozhodně bych nerada, abychom zrovna my dva chodili kolem tématu se zbytečnou zátěží podezření, že snad jeden či druhý vidíme v Monfortovi nebo v tom druhém někoho, kdo se snaží mít vrch v duchovním pokroku nebo co. Pro mně téma jídla začalo být zajímavé někdy v mládí, když jsem zvažovala, zda by bylo možné živit tělo, aniž by kvůli tomu byla zabíjena jiná. Tehdy jsem došla k závěru, že člověk by toho mohl být schopen, takže bych věřila, že to jde i kdyby to Henri a další neříkali.

Obrázek uživatele Malwerick

Jedným mojim hobby...

je varenie. :-D Z prány nič neuvarím takže pass. Ano dá sa konzumovať bez toho aby človek nezabíjal ale nezabudni. Aj tibetský mnísi jedia mäso. Ak najdu v horách zrmznutú kozu, zjedia ju. A na zabitie majú lidi. :-D Síce ich považujú za nečistích ale mäso od nich sa im hodí. Ja som zabíjal ryby, kačku, kura, zajaca, aj slimákov ako jedlo a považujem sa za čistého. :-D Ak mi pošleš recept na pránický paprikáš idem do toho!  :-D

... Čo je to pokrok ducha? Čo je pre mňa pokrok je pre teba rutina a opačne. Čo ja hravo zvládnem teba môže zabiť a opačne. ;-) Koľko ľudí toľko riešení.

Nech si Henry žerie pránu a nech vyzerá ako strašiak. Ale nech to nepropaguje ako keby to bolo niečo univerzálne pre každého. Nie z prány sa NORMÁLNE žiť nedá. Zase príde jeden šašo a namiesto toho aby pomohol ľuďom zo srabu, hodí latku tak vysoko, že ju takmer nikto nezdolá. Skutočný guru - skutočný majster pomáha žiť a stať sa človeku normálnym!

Sepsáno klávesnicí a Malwerickem - největším známým webovým chudáčkem všech dob.

Obrázek uživatele Jejda

Jo takhle je to,

ty rád vaříš a Henri ti to bere.  Ale on neříká, že je to pro každého. Dokonce výslovně říkal, že ty se pránou živit nemůžeš, ať ti to někdo vyřídí cheeky

A proč bych neměla zapomínat, že tibetští mniši jedí maso? Mně přece může být úplně jedno, co jedí ti oranžoví blázni wink

Obrázek uživatele Dana Chrtková

Skutečný guru

pomáhá žít a stát se člověku normálním. To je pravda. Ještě bych dodala, že asi ani nikdy nenapíše horu knih, nebude sám sebe propagovat, ale lidé sami si ho najdou a přijdou za ním. Propagaci života z prány považuji za lichou a velmi nebezpečnou. Protože bohužel jsou lidé, kteří takovým bludům uvěří a podlomí si zdraví.

Obrázek uživatele Jejda

Pokud vím,

tak Dušek vyhledal a pozval Henriho sám, protože ho to taky zajímalo, jestli opravdu nejí. Henri o tom napsal jedinou tenkou knížku, k další se nechystá. A těžce podlomené zdraví měl před tím, proto začal zkoušet půsty. A uzdravil se. Že jeho současný vzhled kritizují mlaďoši, kteří nevědí, jak moc je možné se do čtyřicítky zhuntovat chápu. Ale že zrovna ty, která zjevně spěje k témuž stavu, který donutil se sebou něco udělat Monforta ... surprise

Obrázek uživatele Dana Chrtková

Kam spěji?

Tvůj názor mě tedy opravdu zajímá. Mám představu o tom, kam se chci dostat, ale ta není pro veřejnost zajímavá a ani směrodatná. smiley

Obrázek uživatele Jejda

Což ti ovšem nebrání

v tom, abys jiné, kteří se snaží o totéž co ty napadala, že chtějí lidem podlomit zdraví. To je dost vážné nařčení. Až se ti podaří dostat se tam, kam chceš, jistě pocítíš touhu podělit se o své zkušenosti, abys své bližní třeba inspirovala.

Obrázek uživatele AddMin

Zatímco tvrzení, že očkování

Zatímco tvrzení, že očkování proti tetanu je nebezpečné je košer... jejda jejda jejda.... :-O

 

Obrázek uživatele Jejda

I ty delfíne chytrý

o očkování proti tetanu jsem se měla včera možnost pobavit se studentem medicíny, zrovna o vánocích sloužil praxi na pediatrii v nějaké pražské nemocnici a ten mi povídal věci, to by ses divil. A pro zajímavost ... co se týče očkování a péče o zdraví obecně, má stejný názor jako já. Až tihleti dostudujou, budeš si muset v hlavince leccos poopravit ;)

Obrázek uživatele AddMin

Nestraš, tak zlé to s naším

Nestraš, tak zlé to s naším zdravotnictvím snad nebude.

Obrázek uživatele Jejda

hihihi

snad by ses nebál? cheeky

Souhlasím se vším, co cítím v srdci jako správné!

Jedním dechem čtu, co tady uživatel/ka Jejda píše a nezbývá mi než doplnit.. žasnu! Bereš mi slova z úst, lépe bych to nenapsal :) Všichni "skeptikové" a pochybovači jsou jen odlesk starého světa, který zaniká.. Vše je možné a nejvíc to, čemu sami uvěříme s láskou v srdci. Peace&Love

 

Obrázek uživatele Dana Chrtková

Nemusím se tady zajisté

Nemusím se tady zajisté omlouvat, neboť jsem neřekla, že lidé, kteří žijí z prány, chtějí druhým podlomit zdraví. Řekla jsem, že se najdou lidé, kteří těm bludům uvěří a podlomí si zdraví. A jen tak mimochodem, to je zodpovědnost každého, který podává o něčem svědectví, aby v první řadě toto svědectví neublížilo jeho bližním. A stejně jako zde zazněla obhajoba tohoto způsobu života, musí zaznít i rizika, která lidé jeho dodržováním podstupují.

Jinak nemám ambice druhé inspirovat, mám ambice s nimi sdílet dobré i zlé. Svědectví o mém poznání není vůbec potřebné, protože mnoho z toho je nesdělitelné. Navíc zcela jistě nejsem na konci svého poznání a docela si myslím, že ani žádný konečný stav poznání neexistuje.

Obrázek uživatele Jejda

Jistěže nemusíš,

ale taková varování ti zblajznou možná tak děti na základní škole. Proč myslíš, že o tom diskutuju? Chci slyšet pořádné protiargumenty, které mně donutí se zamyslet.

Každý tou inspirací být nemůže, uznávám, ale ostatním to neber, mně by určitě takoví lidé chyběli.

Obrázek uživatele AddMin

Co kdybys zkusila diskutovat

Co kdybys zkusila diskutovat tak, jak sama radíš druhým? Přemýšlej o tom.

Obrázek uživatele Jejda

Dělám to,

ty sis asi jenom nevšim wink

Je veľa vecí, o ktorých ešte málo vieme

Malwerick, Ty si naozaj myslíš, že Monfort nehovorí pravdu a že je to iba podvod?

Obrázek uživatele Malwerick

Tu je ďalší pán pravdy.

... Čo dodať... na koniec vety, otáznik alebo výkričník? Jericho Sunfire: Transitioning to Breatharianism P1/3 - Video Dailymotion Nechám to na vás. Bez vody a jedla ale nič ani kúsok a hurá do toho! Veď to je také jednoduché. Stačí kniha alebo video a už to ide. wink

Sepsáno klávesnicí a Malwerickem - největším známým webovým chudáčkem všech dob.

Takhle určitě nevypadá zdravý člověk,

Jezis to sou kydy, nejdriv se

Jezis to sou kydy, nejdriv se tu jeden manik dusuje, ze je indigo a ze muze zit bez jidla no co to je?

Jestli nekdo dokaze zit jenom z prany tak teda pekne keca, to samy tak ta jasmuhen nebo jak se jmenuje, prej  ze mc donald ma zakladni frekvenci ci co a ze kola je tekute svetlo. Se divim, ze lidi tomu jeste veri a hlavne ze, veri v to ze 21.12.2012 neco prijde. Smesne a spise k placi tyhle lidi, zrejme se da v dnesni dobe kdy existuje masek a chvatal dosahnout osviceni pres internet staci si jen precist super clanek a hned se vam zvednou frekvence svetelneho tela :-D

vše je o úrovni vědomí

Ono s tou pránou a stravování se s ní, není zase až tak jednoduché, jak si mnozí myslí. Je to hlavně o úrovni vědomí  toho kterého člověka. Člověku, který je pod úrovní 257 (měřeno podle David R.Hawkins - Moc versus síla), živení s pránou nepůjde. Je to možné až od  úrovně 257 (dá se změřit kineziologií). Ale i tady je to jen další stupínek na žebříku cesty duchovnem. Dokonce Jasmuheen ve své první knize píše, že si myslela, že pak bude osvícená. A popisuje zklamání z toho, že tomu tak nebylo... Záleží i na úmyslu, s jakým do toho půjdete.

Ale určitě nepochybuji, že se v 21 dňovém procesu toho spoustu dá vyčistit.

Byl jsem na Monfordově přednášce v Brně a docela mě to zaujalo, jako další čištění sama sebe. Teď nemyslím půstem ale emoční čistění. Protože se zabývám metodou RUŠ, tak jsem si představil, že bych byl jenom na práně a psal jsem si, co mě v tu chvíli začalo napadat. Bylo tam docela dost strachů, ale už ne ten, že když přestanu jíst, umřu. Objevil se docela jeden, který mě překvapil - strach, že se budu nudit. Však spousta lidí jí jen z nudy. (i můj případ) - to je na základě toho, že Monford říkal, že spí jenom 1,5-2 hodiny. První bylo, ježiš marjá, co budu celou noc dělat? Když jsem to začal čistit, napadalo mě docela dost, co bych mohl dělat. (to je vlastnost metody) A tak jsem postupoval z jednoho strachu na druhý a čistil je. 

Tuto zkušenost bych si chtěl zažít, i když to není mým cílem tam zůstat natrvalo. Ale kdo ví? Půjdu do toho asi na jaře :-)

Obrázek uživatele AddMin

No jo, osvícení. Jenže to

No jo, osvícení. Jenže to není cílem, to je pouhým vodítkem na cestě. Osvícení je určitý stav, o kterém si mnozí myslí, že potrvá, jenže ono to tak není, ani být nemůže. Po něm je třeba pokračovat dál a žít život, jaký máme a po osvícení to zpravidla dost bolí, což mnozí, kteří nejsou připravení neunesou.

Ale osvícení jako stav potrvá...

Pro mnohé je ale osvícení cílem.  

Podle mne, co už vím, osvícení je stav, který je nastálo. Protože už člověk ví, ne věří... A hlavně už tu vůbec nic nebolí, není co, aby po osvícení bolelo. Vše je vyřešeno a tím pádem i negativní emoce, které způsobují bolesti na fyzickém těle nebo v emocionálním těle, už nejsou. Dualitní cyklus, pokud je člověk osvícený (všechno v dualitě vyřešené), je za ním a nastává pro něj nový cyklus. 

Jak jsem psal, je to všechno o vědomí člověka. Pokud člověk dosáhne úrovně vědomí 600 - což je mír, zážívá už celý čas v míru. Od úrovně vědomí 700 až do 1000 je vědomí osvícení. Většinou co bolí, jsou úrovně vědomí pod 200, kde je většina lidí na světě. Ti ze systému většinu času jen berou, nic nedávají. Žijí většinou v roli oběti a agresora, čili v utrpení a to bolí, ne osvícení.

Lidé od úrovně vědomí 200 nahoru, začínají do systému dávat a pomáhají vyrovnávat negativitu všech lidí pod úrovní vědomí 200. 

Lidé s úrovní vědomí 700 a více si už život užívají, i když pořád je co řešit. Vlastně pochopením, proč se nám něco děje, to přijímáme a propouštíme ze svého emocionálního, mentálního těla a fyz. těla, a už to nebudeme nikdy muset žít. Takto pracuje metoda RUŠ. To je osvícení v různých oblastech našeho života a až se člověk ve všech situacích "osvítí", pak může přijít teprve vzestup. To je transformace člověka v kostce... Vše je o úrovních vědomí.

Rozhodně tu knihu od David R. Hawkinse - Moc versus Síla - doporučuji. Je v ní vědecká práce asi 20 let výzkumu lidského vědomí. 

Krásna teória. Nič viac.

Krásna teória. Nič viac. Prosím vás? Vaše čísielka sú akože čo?

Ono to osvícení trvá, to co

Ono to osvícení trvá, to co trvá krátce je emocionální prožitek osvícení, který je stejně k ničemu a spíše působí dezorientačně, zvláště v případě pokud je s ním i  nadále osvícení spojeno. Může to pak vést k tomu, že se snaha bude soustředit spíše kolem vyvolání právě oné hormonální reflexe organizmu, než o skutečný rozvoj.

Raswan to, co popisuješ, je

Raswan to, co popisuješ, je většinou projevem pýchy. Člověk potřebuje uznání, které se mu v dětství nedostalo, ano to je dočasné. Ale jakmile si toto a jiné podobné věci vyřeší, které tyto stavy vyvolávají, pak nastane to, co jsem psal nahoře. Pak už zažívá jen mír. A samé kladné emoce.

Mnoho lidí se nás na seminářích ptají  - a když si vyčistím všechny negativní emoce, co to bude pak za život bez emocí. Odpověd je tu ale jednoduchá, budeme mít už jenom pozitivní emoce - jako štěstí, radost, lásku, harmonii, hojnost všeho atd... a o to tu také jde v celém osvícení a vzestupu. 

Pro všechny lidi je úroveň vědomí vlastně stropem, kde chápe všechno od této úrovně dolů. Všechno, co se nachází nad touto úrovní vědomí je pro ně většinou SciFi nebo tomu nevěří, co je nad jejich úrovní vědomí. Za nějaký čas, když dosáhnou vyšší úrovně vědomí, najednou to, co bylo pro ně kdysi Scifi nebo něco nedosažitelného, čili jejich strop, najednou je to jejich pravda. A hlavně vidí, že se posunuli. A takto to jde, pořád dokola k vyšším pravdám a k vyššímu vědomí. 

Takže co je pro mnohé dneska ještě nemožné, už třeba zítra začnou říkat, já to věděl odjakživa... A takto to funguje, když se člověk napojí na mřížku lidského vědomí na planetě. To, co někteří prožili, zažili a pochopili se promítne do kolektivního vědomí planety. Vznikne situace "100+1 opice" a pak se to překlopí v lidském vědomí a všichni to mají za univerzální pravdu - tedy zase ne všichni, ale podle určité úrovně vědomí (všichni nad 200)

Osvietenie je keď ty vládneš

Osvietenie je keď ty vládneš emóciam. Nie oni tebe. Ak ideš mimo dualitu tam je jedno či je niečo pozitvne alebo negatívne. Ak je niekto osvietený prejavý také emócie aké práve potrebuje. ON vládne. Je vidieť zase to že len teoretizuješ! Viď Ježiš v chráme. Keď tam rozmetal kupcov. Čo to bolo pozitívom alebo negatívum? Zákonitosť. Alebo podľa toho kto si ak kupec tak máš prúser. ;-) Keď ho vešali na kríž? Poz/neg? Nevieš ani na to poriadne odpovedať.

Budeme mať len pozitívne emócie? Nikdy som väčšiu kravinu nepočul! Ak máš ty emócie a nie oni teba si kráľ. GRATULUJEM!

Emócie prídu a odídu. Nie je ale jedno čo si prechováme. Aspoň sem by sme sa mali dopracovať. Poviem ti príklad. Ak nad tvojim domom prelietavajú kŕdle vrán alebo plávajú búrlivé mraky to nevadí. Problém začína vtedy keď im dovolíš usadiť sa na tvojom dome. Dovolíš im aby hromy a blesky burácali. Tvoj dom je tvoja myseľ. Tam si sa ani nedostal aby si ty vládol emóciám. Ak by ano nepísal by si "budeme mít už jenom pozitivní emoce - jako štěstí, radost, lásku, harmonii, hojnost všeho atd..." Ono to tu už je len ty to nevidíš. Všetko ale úplne všetko je podriadené vzostupu. Aj to najväčšie utrpenie. Ak sa totiž na to trápenie pozrieš mimo čas a priestor vidíš niečo úplne iné.

Súrne si najdi druhú knihu.

Malwerick Chan - nechcelo sa mi prihlásiť.

Spíš než pýchy to vidím jako

Spíš než pýchy to vidím jako prostou lidskou touhu po opakovaných přijemných prožitcích, byť pýcha je mezi nimi samozřejmě zastoupena taky.
I ty pozitivní emoce nemám obvykle příliš zapotřebí, jsou sice za určitých okolností potřebné jako stabilizující prvek některých sdílených složek osobnosti (minimálně v neurochemické úrovni)  či v sociálních vztazích (vcelku nezbytnost) , na druhé straně při vyšší intenzitě mají dezorganizující či dezorientační efekt. Jako nástroj související s fyzickou formou ano, jako cíl ne.

Odmítání :)

Je krásné pozorovat, jak funguje lidská psychika na různých úrovních :) I kdyby příjem energie z "prány" nefungoval, je úsměvné pozorovat odmítavé reakce jako obhajobu vlastní úrovně uvědomění. Z historie víme, že jen odhodlaní fantasté, snílci a futuristé posunuli vývoj a pochopení kupředu, nikoliv kritici a nevěřící. Je to proto, že evoluce a tvorba v našem hmotném světě funguje nádherným principem: myšlenka - slovo - čin. Vše, co je si schopen člověk představit je možno vytvořit i zažít. Kvantové pole událostí tvoří cokoliv - vše záleží jen na souznění volby s druhými, síle vibrace přání a úpřímné touhy. Člověk je vesmírné multidimenzionální stvoření nesoucí evolvující energii duše až tam, kam si budeme přát. Přeji všem mnoho štěstí, porozumění a víry ve svou Mysl, Tělo i Duši *:)

Obrázek uživatele Malwerick

Evolúciu ale nikdy neposunuli

Evolúciu ale nikdy neposunuli fanatici a nadšenci, ale taký čo aj niečo urobili. Ten kto tu obhajuje ABSOLÚTNE neprijímanie potravy má prosím vás na našej zemepisnej šírke aspoň aké-také skúsenosti? Konkrétne skúsil aspoň 12-21 dňový pôst? Pozoroval na sebe to ako človek hoci aj po dočasnej zmene pásma smerom na juh, napríklad dovolenky. Po pár dňoch prestane prijímať mäso ako potravu? Zásadne nepopieram existenciu prány a prácu s ňou, niečo mám aj za sebou, ale pred tým ako sa do niečo pustím obhajovať to skúsim.

Takže prosím píšte tu taký čo ste na 47-50 rovnobežke severnej šírky aspoň pol roka NIČ(!!!) nejedli len vodu. Do toho sa musí započítať aj obdobie zimy. ;-) Medzi tým ste normálne existovali v spoločnosti ako člen rodiny, chodíte do práce, mesta, denne sa stresujete a proste normálne žijete. Ostatných fanatikov vôbec nemôžem brať vážne.

Sepsáno klávesnicí a Malwerickem - největším známým webovým chudáčkem všech dob.

Obrázek uživatele Dana Chrtková

Úroveň vědomí

Proč jen tak často slyším od různých lidí "na mé úrovni vědomí, na jiné úrovni vědomí". Je mi jedno, jakou úroveň vědomí mi přisoudíte, ale jíst nepřestanu, protože je miliony let prokázanou zkušeností, že jíst se musí. Evoluce neevoluce.

Obrázek uživatele Malwerick

z duchovnej stránky: Každá

z duchovnej stránky: Každá prax alebo sebazaprenie má svoj výchovný cieľ. Zrieknutie sa jedla, obdobie mlčanlivosti, dočasný celibát. Určité duchovné cvičenia, alebo aj práca s pránou. Ale lipnúť na tom a robiť to len pre samotný efekt robenia už nemá absolútny význam. To robia len tý na tej duchovnej výške. čo majú chorú predstavu že normálne žiť je spiatočnícke.

Opak je tiež chybou človek musí pozerať na hviezdy. Ak je zamračené ich nevidí. Musí si prečistiť myseľ, aby videl jasnú oblohu a severku - svoj smer. Ako písal M.P. Musíš si nájsť severku v hustom lese, aby si trafil von z lesa. Ak sa ale budeš stále pozerať na hviezdy narazíš do každého stromu. A opačne. Ak sa hore nepozrieš nikdy zablúdiš v lese a budeš vidieť len nekonečnosť stromov.

Sepsáno klávesnicí a Malwerickem - největším známým webovým chudáčkem všech dob.

zivot bez jedla

Zdravim Vsetkych

Chcem sa iba podelit so svojimi zazitkami. Meditujem asi dva roky, denne a velmi aktivne. Mal som hned po prvych mesiacoch uzasne vysledky a citil energiu a prezival fantasticke stavy. Po par mesiacoch mediatcie som prestal jest maso, alkohol nepijem velmi davno. Ked som pred par mesiacmi videl film "dá sa žiť bez jedla?" rozohodol som sa ze to skusim. Od 25.4. som len na surovej strave. Z povodnych 100kg som isiel na 86kg. Asi pred mesiacom som prvykrat v meditacii pocitil stav, ktory predtym nebol. Moje telo akoby bolo cele nafuknute a mal som pocit ze sa chcelo vznasat. Taktiez som dokazal zastavit dych na par minut a nemusel som dychat. Odvtedy sa ten stav este prehlbil, mam pocit ze na moje telo prestava posobit gravitacna sila (neviem ci to suvisi so vzostupom Zeme) je velmi lahke a v ustach sa mi tvoria sliny v meditacii. Taktiez stav meditacie je vyrazne hlbsi, moja hlava a šija je pevne-dost silne zafixovana v eteri a v oblasti pupku II cakry citim tlak, nasavanie energie do tela. Prana v ustach ma sladku chut, ked si dam na to moju oblubenu Illy kavu tak mam hroznu chut v ustach :(( ale este stale jem, pretoze citievam v priebehu dna hlad (ked nemeditujem) a vaha mi klesla  o dalsie 2kg. Povedal som si ze nebudem nic siliť. Dalsie co som si vsimol ze je vo mne o mnoho viac lasky - "takej dobroty" co predtym nebolo....Je mi jasne ze uroven Kristovho vedomia je uroven cistej bezpodmienecnej lasky a dosiahnutia stavu jednoty. Kazdopadne som uz teraz presvedceny ze zitie z prany je mozne ale cesta k nej v tejto realite nie je uplne jednoducha... O dalsich pokrokoch napisem.                                                              Zelam vsetkym vela svetla !

Patrik 

Obrázek uživatele Malwerick

K veci dýchania

K veci dýchania. Ide o veľmi jemné dýchanie pri ktorom sa takmer nepozorovane mení obsah v pľúcach. Poznám to z vlastnej skúsenosti. Ak by vám dali pierko k nosu ani by sa nepohlo. Napriek tomu dýchate. Ak si myslíte že nie skúste byť viac bdelý. Meditácia nie je eufória ani nadšenie. Je to pozornosť. Odporučil by som neznižovať počet nádychov a výdychov pod 8 za minútu. Tvorbu slín sa tak isto dá regulovať na takú mieru aby nerušila.

Nezabúdajme ale že podstata meditácie je cvikom nájsť svoj stred a po meditácii ho zachovať. Je to niečo na čo sa človek v kritickom momente bežného života rozpamätá a koná podla toho. Ten kto je v vo svojom strede len počas sedenia nerobí nič.

 

Sepsáno klávesnicí a Malwerickem - největším známým webovým chudáčkem všech dob.

dobrá rada nad zlato

tak vám nevim, ale většina brethariánů má skažený zuby. zkuste si schválně najít nějaké jejich fotografie. Teda kromě prahlada, pač ten už nemá žádný.


někde se tuším psalo, že život bez jídla je ten nejzdravější (zase nějakej chytrej článek)... A možná to je i pravda, uvážím-li, že v každé sídlištní hospodě je spousta bezzubců nebo těch co mají k tekuté stravě blíže než k té pevné a projevem jsou zuby minimálně žluto-hnědo-černé.


Pro úvahu jaký je život bez jídla či zda-li vůbec takový lze, podle mě stačí si najít na internetu příčiny tvorby kazu zubů a příčiny vypadávání zubů - myslím, že odpovědi budete ihned o kousek blíže.


 

Co to tu melete za sr??

Co to tu melete za sračky?! Nikdo nedokáže žít bez jídla pití, vy idioti! Když veříte na energii a všehomír vesmíru, proč teda stvořitel dal lidem žaludek na pevnou a tekutou stravu?  Proč zvířata, božská stvoření nezatížená civilizací, jí pevnou stravu už od pravěku?

Proč melete ty svoje hovna? Zavřít vás na 5 dní do místosti 2x2x2metry klidně i s oken na jih  a po 5 dnech uklidit to co z vás zbyde.

jenže na to koule nemáte...

Paka. 

Obrázek uživatele Malwerick

Zabudol si sa ovládať len

Zabudol si sa ovládať len preto že je to tu bez registrácie?

Sepsáno klávesnicí a Malwerickem - největším známým webovým chudáčkem všech dob.

;-)

Tak mince má dvě strany,je podivné,že jěště nikomu se nepovedlo natočit je,jak tajně jí,nebo kupují jídlo...

Týve, páč se lidi nemaj čas

Týve, páč se lidi nemaj čas zabjvat takovejma věcma :)) a nebo by někdo musel platit detektiva, komu to za to stojí ? :) To by musel bejt nějakej fanatik.


Samozřejmě že nějakou dobu jde žít bez jídla a pití, a někteří jogíni to určitě umí, ale ti se zahybernujou někde v jeskyni, omezí činnost svýho těla na absolutní minimum, nehejbou se, sotva dejchaj.... a nějakou dobu takhle přežijou.


Co sem pochopil tohle má byýt jinej případ, on tenhle člověk má normálně fungovat, cestuje po světě a možná si i chodí po ránu zaběhat .... hehehe kdo tomu věří ať mu cpe peníze.


Těmhle západním duchovním a šamanům prostě nevěřím. Potřebují peníze jako každej člověk, dělá Monfort nějakou jinou práci kromě breathariánství ? přednášky, knížky atd ?

dww

Super, ak tomu neveríš tak sem nepíš a padaj si robiť na stavbu za par euro, myslíš že nás zaujimajú tie tvoje materialistické kázania ? Si na omyle len trepeš somariny lebo niesi schopný čo i len pripustiť že existuje niečo iné ako fyzika. Raz sa aj ty prebudíš a potom si povieš že to asi nebolo to najlepšie čo si robil.

nahodou

ved breatharianstvo je jedna z najucinejsich diet :)) cca 40dni a clovek sa schudne uplne zo zivota :))

 

http://diety-strava.eu/breatharianstvo/

Poslat nový komentář

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
  • Webové a e-mailové adresy jsou automaticky převedeny na odkazy.
  • Povolené HTML značky: <hr> <img> <a> <p> <br>
  • Řádky a odstavce se zalomí automaticky.

Více informací o možnostech formátování

Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.

Články na pokračování

Počet návštev:  SEO TEST S-RANK GOOGLE PAGERANK ALEXA RANK